Dialog på nye platforme
Dialog på nye platforme
Vi omsætter hvert år for lige knap 50 mio. kroner, og vi ved, at det er en tillidssag at skulle håndtere vores forbrugeres penge. Derfor vil vi gerne fortælle, hvordan jeres penge egentlig bliver brugt. Vores direktør Poul B. Skou fortæller her om, hvordan vi med dialog og kommunikation med jer vil skabe øget interesse for vores fjernvarmeværk.
“Mange ser måske varmeværket som et lavinteresseområde, men vi vil gerne engagere jer i driften af værket,” fortæller Poul.
Ofte er den eneste kommunikation fra varmeværket en årlig annonce i lokalaviserne, som informerer om den ordinære generalforsamling, samt en service på sms eller mail, der fortæller om driftsforstyrrelser. Det er ikke længere tilstrækkelig information. Der er færre og færre, der læser annoncerne i avisen. Vi vil gerne udvikle os i en retning, hvor vi kommer tættere på jer.
Vi arbejder blandt andet henimod, at der kommer flere til vores årlige generalforsamling, hvor I har medbestemmelse og kan få indflydelse på, hvordan fjernvarmeværket drives.
Nye medier i spil
Med 3,7 mio. danskere på Facebook, så er det et medie, vi blandt andet vælger at satse på. Der er rigtig mange af vores 4.200 forbrugere, der bruger Facebook, og som, vi tror, vil finde det relevant og spændende at komme bag kulisserne og se, hvordan varmeværket fungerer.
Gennem Facebook vil vi gerne involvere og engagere, og vi står til rådighed for dialog med jer. "I får indblik i, hvad vi laver på varmeværket til dagligt, og det er med til at skabe åbenhed og gennemsigtighed,” fortsætter direktøren.
Indtil videre har vi benyttet vores hjemmeside, en sms-service og sat annoncer i de lokale aviser. Vores medarbejdere har også lagt information ind på relevante Facebook-grupper, men nu har vi oprettet en Facebookside, hvor I aktivt kan følge og stille spørgsmål til os.
Vi starter samtidig nyhedsbrev, som du kan modtage direkte i din indbakke. Dette vil vi udsende ca. tre gange om året med de sidste nye tiltag, dagligdagen på værket og med gode råd til at spare på varmeudgiften.
Det tager tid at skabe interesse for værket, og vi ved, at denne ændring ikke sker nu og her. “Varme er som regel kun noget, vi tænker over, når det netop ikke er der,” har Poul måttet konkludere, men ved at binde vores hjemmeside, nyhedsbrev og Facebookside sammen, forsøger vi at skabe dialog med så mange af jer som muligt på de platforme, som I hver især bruger mest.